Kartal Motor Mekanik ve Ağır Bakım Servisi

Otomobilinizin kaputunun altında yatan motor, binlerce hareketli parçadan oluşan ve milimetrik hassasiyetle çalışan karmaşık bir mühendislik harikasıdır. Zamanla aşınan pistonlar, gevşeyen zincirler veya özelliğini yitiren contalar, bu senfonik çalışmayı bozarak ciddi arızalara yol açabilir. Kartal Motor Mekanik Servisi olarak biz, motorunuzu sadece bir metal yığını olarak görmüyoruz. Sadece arızalı parçayı değiştiren "sök-takçı" mantığıyla değil, sorunun kök nedenine inen, motorun çalışma prensibine hakim ve fabrika toleranslarını gözeten bir "motor yenileme merkezi" vizyonuyla hizmet veriyoruz. Kartal ve çevresinde aracınızın motor ömrünü uzatmak ve performansını ilk günkü değerlerine döndürmek için doğru adrestesiniz.


Servisimize; yağ yakan bir Volkswagen Passat, su eksilten bir BMW 3 Serisi veya çekişten düşmüş bir Ford Transit ile geldiğinizde, sürecimiz ezbere dayalı değil, bilimsel verilerle ilerler. Yetkili servis standartlarındaki diyagnostik cihazlarımız ve mikrometrik ölçüm aletlerimizle motorunuzun ciğerlerini dinliyoruz. Amacımız çok net: Kartal motor tamircisi arayışınızda sizlere, "Motorun inmesi lazım" cümlesinin yarattığı korkuyu güvene çevirmek, şeffaf bir süreçle motorunuzu hayata döndürmek ve bunu yaparken bütçenizi korumaktır.


Motor Rektefiye ve Yenileme (Yağ Yakma ve Üfleme Sorunları)

Motor mekaniğinin zirvesi kabul edilen rektefiye işlemi, basit bir tamirat değil, motorun yeniden doğuşudur. Özellikle yüksek kilometreli araçlarda (TSI, TDI, TFSI gibi motorlarda) sıkça karşılaşılan yağ yakma (mavi duman atma), motorun yağ kapağından üfleme yapması veya kompresyon kaçağı gibi durumlar, piston segmanlarının ve gömleklerin aşındığını gösterir. Birçok servis bu durumda "motor ölmüş" deyip geçer, ancak biz sürece cerrahi bir titizlikle yaklaşıyoruz. Kartal motor yenileme atölyemizde motoru indirdiğimizde; krank mili yatak boşluklarını, piston ile silindir gömleği arasındaki mikronluk mesafeyi ve silindir kapağının yüzey düzgünlüğünü tek tek ölçüyoruz. Eğer silindirlerde ovallik varsa honlama işlemiyle fabrikasyon pürüzsüzlüğüne getiriyoruz. Piston ve segman değişimlerinde mutlaka Nural, Goetze veya Mahle gibi orijinal ekipman üreticilerinin (OEM) parçalarını kullanıyoruz. Sadece segman atıp geçmek yerine, motor bloğunun ve kapağının su kanallarını temizliyor, yağ pompası basıncını test ediyor ve motoru topladıktan sonra rodaj sürecini başlatıyoruz. Yaptığımız rektefiye işlemi sonrası aracınızın performansı ve yakıt tüketimi, fabrika çıkış verileriyle birebir aynı olur.

Silindir Kapak Contası Değişimi ve Hararet Çözümleri

Yaz aylarının kâbusu olan hararet, motorun en büyük düşmanıdır. Hararet ibresinin kırmızıya dayanması, genellikle termostat arızası, devirdaim pompası kaçağı veya radyatör tıkanıklığıyla başlar; ancak ihmal edilirse sonuç silindir kapak contasının yanmasıdır. Conta yandığında motor yağına su karışır (yağ kapağında tahin kıvamı oluşur), egzozdan beyaz buhar atılır ve soğutma suyu hortumları aşırı şişer. Bu durum, acil müdahale gerektirir.Servisimizde kapak contası değişimini, sadece eski contayı söküp yenisini takarak yapmıyoruz. Çünkü conta yanmışsa, silindir kapağı da ısıdan dolayı mutlaka çarpılmış (yamulmuş) demektir. Kapağı söküp rektifiyehanede "yüzey taşlama" işlemine tabi tutuyoruz. Ayrıca supap lastiklerini, supap gaydlarını ve iticileri kontrol ederek motorun üst kapağını tamamen revize ediyoruz. Montaj sırasında saplamaları (kapak cıvatalarını) mutlaka tork anahtarıyla, üreticinin belirttiği Newton-Metre (Nm) değerinde ve dereceli olarak sıkıyoruz. Elle rastgele sıkılan bir kapak, kısa süre sonra tekrar conta yakar. Biz işimizi şansa bırakmıyoruz.

Triger Seti (Zincir ve Kayış) Değişimi ve Sente Ayarı

Motorun kalbi pistonlarsa, beyni de supapların zamanlamasını ayarlayan triger sistemidir. Volkswagen, Audi, BMW ve Mercedes gibi markaların yeni nesil motorlarında genellikle triger zincir sistemi kullanılır. "Zincir kopmaz, değişmez" algısı tamamen yanlıştır. Zamanla uzayan ve bollaşan zincir; sabahları ilk çalıştırmada (soğuk motor) "şıngırtı" ve "takırtı" şeklinde metalik sesler çıkarır. Bu ses, zincirin diş atlamak üzere olduğunun ve motorun iflasa sürüklendiğinin habercisidir. Kartal triger değişimi işlemlerinde, motor koduna özel (Örn: VW için T10340 aparatı) kilitleme aparatları kullanmadan asla söküm yapmıyoruz. Çünkü triger değişiminin en kritik noktası sente ayarıdır. Sentesi 1 diş bile kaçık olan motor; çekişten düşer, rölantide titrer, fazla yakar ve motor arıza lambası yakar. Biz, zincir setini değiştirirken mutlaka gergileri, paletleri ve (varsa) yağlı kasnakları da set halinde yeniliyoruz. Kayışlı sistemlerde ise devirdaim pompasını da değiştirerek riski sıfıra indiriyoruz. Aracınızın gaz tepkisi ve sessizliği, işlem sonrası fabrikasyon seviyesine döner.

Turbo Revizyonu ve Performans Kayıpları

Günümüz motorlarının vazgeçilmezi olan turboşarj üniteleri, motor yağıyla beslenen ve dakikada 200.000 devire kadar dönen hassas parçalardır. Kalitesiz yağ kullanımı veya motoru stop etmeden önce beklememek, turbo milinin yatak sarmasına neden olur. Aracınızdan ıslık sesi (siren sesi) geliyorsa, gaza basınca siyah/gri duman atıyorsa veya yokuşlarda bayılıyorsa, turbo revizyon zamanı gelmiş demektir.

Mekanik servisimizde, turboyu söküp sadece "tamir edildi" demiyoruz. Turbo kartuşunu (iç göbek), milini ve kanatçıklarını kontrol ediyoruz. Eğer wastegate (basınç valfi) ayarı bozuksa, araç ya aşırı beslemeden dolayı kendini korumaya alır (Limp Mode) ya da hiç gitmez. Biz, turboyu revize ettikten sonra balans ayarını bilgisayarlı tezgahlarda yapıyor ve kaçak testlerinden geçiriyoruz. Ayrıca turbo arızasına neden olan yağlama borularını ve intercooler (soğutucu) peteğini mutlaka temizliyoruz. Kirli bir intercooler ile takılan yeni turbo, kısa sürede tekrar bozulur. Biz bataklığı kurutmadan sinekleri avlamıyoruz.

Hangi Araçlara ve Motor Tiplerine Bakıyoruz?

Mekanik atölyemiz, Kartal Oto Sanayi'nin en donanımlı ekipmanlarına sahiptir ve marka ayrımı yapmaksızın, motor prensibi aynı olan tüm içten yanmalı motorlara hizmet vermektedir. Özellikle uzmanı olduğumuz motor aileleri şunlardır:

  1. VAG Grubu: TSI (Zincirli/Kayışlı), TDI (Common Rail), FSI ve TFSI motorların tüm rektefiye işlemleri.
  2. BMW Grubu: N47 ve B47 (Dizel), N20 ve B48 (Benzinli) motorların zincir değişimi ve yatak sarması onarımları.
  3. Ford / PSA Grubu: TDCi ve HDi motorların enjektör, turbo ve üst kapak revizyonları.
  4. Mercedes-Benz: CDI ve Kompressor motorların zincir ve silindir kapak işlemleri.
  5. Fiat / Renault: Multijet ve dCi motorların ekonomik ve garantili rektefiye çözümleri.

Neden Kartal Motor Mekanik Servisi?

Motor yaptırmak, araç sahibinin en çok korktuğu ve en maliyetli süreçtir. Biz bu süreci şeffaflıkla yönetiyoruz. Motorunuz sökülürken sizi davet ediyor veya parça parça video/fotoğraf göndererek arızanın boyutunu gösteriyoruz. "Sürpriz masraf" çıkarmıyoruz; baştan ne konuştuysak süreç sonunda o faturayı görüyorsunuz. Kullandığımız contadan, sıktığımız cıvataya kadar 1 yıl / 10.000 km işçilik garantisi veriyoruz. Aracınızın kalbini emin ellere teslim etmek, sanayide deneme-yanılma tahtası olmaktan kurtulmak için sitemizdeki butonlardan hemen bizi arayabilir veya WhatsApp üzerinden konum isteyerek atölyemizi ziyaret edebilirsiniz.